söndag 8 november 2009

Dagen före dagen med stort D.

Om exakt ett halvt dygn ska jag befinna mig på Örby dagcentral för att påbörja min APU i Örbys hemtjänst. Mina handledare (båda två) var sjuka i fredags då jag skulle träffat dem. Inte nog med att de var eller är sjuka, feber hade de visst drabbas av, och tänk om det är svininfluensan. Nej, jag är inte vaccinerad och kommer inte att bli och Ja, jag är på väg rakt in i fällan.
Som det känns nu är jag inte nervös för själva praktiken, däremot tycker jag synd om dem som blir tvugna att stå ut med mitt morgonhumör som alla dagar inte är på topp. Och dessa stunder lär bli rätt många för käre hjärtanes vilket schema jag har fått! Om jag skulle jobbat hela nästa vecka som min handledare (jag ska allt se till att jag får helgen ledig!!) hade det sammanlagt blivit 48 timmar och det är minsann inte nådigt! Jag höll på att svimma bara jag såg det. Tack och lov att vi måste skära ner på det!

Nu tänkte jag bege mig ut i skogen för att springa av mig lite och sen får jag nog sova. Jag är gräsligt trött efter ännu en intensiv helg. Hela fredagen spenderades med folket, igår hade vi släktträff och idag har jag tillbringat några timmar på Seatons kulle återigen med folket. I like! :)

Vi hörs!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar