måndag 2 november 2009

Tankar inför apu:n

Här sitter jag en helt vanlig måndag och är smått irriterad på skolans datorer. Vi fick när lektionen började i uppgift att skriva om vad vi tänker och känner nu innan praktiken och precis när jag höll på att avsluta mitt inlägg dog datorn. Så underbart, precis vad man behöver när man försovit sig en timme och inte haft jordens roligaste lektioner i skolan. Jag erkänner att motivationen dog ut lite där.
Lika bra att få det gjort så nu ska jag alltså försöka sätta ord på mina känslor inför dessa veckor.

Det är väldigt svårt att säga hur det kommer bli. Jag tycker det ska bli väldigt intressant att se hur den svenska äldervården fungerar samtidigt som jag är lite rädd för det här med att sköta någon annans hygien. För att inte prata om det här med blöjdbyten.. Jag bävar!
I och med att jag inte har några planer på att jobba inom hemtjänst eller på älderboende i framtiden ser jag det som 5 veckor då jag får en bra inblick in denna typ av vård. Kommer jag att vantrivas vet jag att det är den tiden jag ska ta mig igenom och sen behöver jag aldrig mer ägna mig åt att sköta äldre generationer. Jag har som målatt jobba på BVC och därför känns denna praktik lite avlägsen framtiden men som sagt ska det bli väldigt intressant!

Den viktigaste faktorn för en bra och givande apu är enligt mig handledaren. Jag hoppas att det blir en förstående person som låter mig pröva mig fram och ger mig hjälp och rådgivning.

Nu börjar denna lektion visst ta slut så nu är det dags att åka hem och äta lite mat.
Vi ses när praktiken börjar!
Tjenixen(:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar