måndag 23 november 2009

Trötthet.

Vet ni hur mycket jag ogillar denna blogg? Det tar emot flera timmar innan jag orkar skriva ens några ord.
Men, praktikant som jag är får jag lära mig att ta ansvar. Hurra!
Förra veckan jobbade jag två dagar. Obeskrivligt skönt även om jag nästan var tröttare än i vanligt tempo.
Jag ska jobba hela fyra dagar denna veckan, men just för tillfället är det ganska jobbigt att tillbringa dagarna ute hos gamlingar. Jag är nämnligen förbjuden att prata egentligen. Tyvärr har de äldre svåra problem att läsa min handstil (att läsa över huvud taget och med min stil är det förståeligt) vilket innebär att jag måste prata. Irriterande tycker mina onda små stämband!

Vad gör jag då om dagarna? Jag duschar vårdtagare, tar på stödstrumpor (en hel vetenskap minst sagt!), hjälper till med på respektive avklädning, bäddar och är allmänt en hjälpande hand. Jag tycker mer och mer om det också kan jag tillägga. Det är inte så förfärligt som jag trodde, men jag vill fortfarande poängtera att det inte är ett aktuellt yrkesområde i framtiden.

Nu tänkte jag dricka något varmt och bra för min hals.
Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar