måndag 16 november 2009

Den stressade kvinnan.

Tjolahopp!
Äntligen har jag lite tid över att skriva några rader här.
Idag har jag fått vara hemma eftersom jag knappt kan prata. Orsaken till detta är en superhärlig helg i Småland med mitt underbara folk :) Jag ångrar inget förutom julsångerna som sjöngs i högan sky på väg dit.
Jag får väl berätta lite om förra veckan istället och jag erkänner att jag knappt trodde jag skulle överleva första dagen. Jag blev livrädd och förstod inte på något plan vad jag gett mig in på. Nu har jag kommit in i det hela bättre och har till och med klarat dusch av patient själv. Jag var minst sagt stolt när jag gick hem i fredags men kan väl inte riktigt säga att jag längtar efter att sätta sig i en kall hemtjänstbil klockan sju imorgon bitti.
Det där med blöjbyten har jag sluppit eftersom jag är i hemtjänsten och det inte förekommer så mycket i den stilen där. Tack och lov!
Vårdtagarna är väldigt olika så det hela är varierat och relativt trevligt. Dock finns det väl vissa ställen man helst undviker. Jag har sett mer än jag någonsin kunnat ana och äckligt ohygieniskt är det på vissa ställen!

Nej nu ska jag ta och räkna lite matte så jag slipper det senare. Jag menar, jag är faktiskt bara ledig 4 dagar till i denna veckan! ;)

Hoppas du som läser detta får en härlig kväll!
/Tjingtjong armgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar